Regulamin płatności on-line

REGULAMIN
płatności on-line

ustanowiony przez: Kancelaria Adwokacka Adwokat dr Arkadiusz Polański z siedzibą ul. Planty 16c/6a, 25-502 Kielce, NIP: 9591816085, REGON: 385996142.

obowiązuje od dnia 05 grudnia 2024 roku

§ 1 Definicje
1. Użyte w niniejszym Regulaminie określenia pisane wielką literą, o ile nie zostało to odrębnie wyraźnie wskazane w dalszej części Regulaminu, należy rozumieć
w następujący sposób:
a) Usługodawca –podmiot świadczący usługi – Kancelaria Adwokacka Adwokat dr Arkadiusz Polański z siedzibą ul. Planty 16c/6a, 25-502 Kielce, NIP: 9591816085, REGON: 385996142, kontakt do obsługi Klienta: email: drapolanski@gmail.com.
b) Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub ułomna osoba prawna, która dokonuje na rzecz Usługodawcy płatności z tytułu umów wiążących go
z Usługodawcą, 
c) Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem:
https://www.adwokatpolanski.pl/regulamin-platnosci-online/
d) Dostawca Systemu Płatności – podmiot świadczący obsługę szybkich płatności on-line, bramka szybkich płatności on-line (bramka płatności),
e) Płatność bezpośrednia – wpłata dokonana bezpośrednio na rachunek bankowy Usługodawcy wskazany przez Usługodawcę,
f) Usługa – wszelkie usługi świadczone przez Usługodawcę drogą elektroniczną oraz w sposób bezpośredni, analizy spraw, prowadzenie spraw (zarówno w trybie pozasądowym, sądowym, oraz przed wszelkimi organami państwowymi),
g) Konsultacja prawna (porada prawna) – usługa prawna świadczona przez Usługodawcę polegająca na przeprowadzeniu rozmowy (bezpośredniej
w siedzibie Usługodawcy, poza siedzibą Usługodawcy, telefonicznie lub on-line), której czas trwania, koszt oraz warunki zostały określone w witrynie internetowej https://www.adwokatpolanski.pl,
h) Zaliczka – kwota stanowiąca potwierdzenie zamówienia Usługi lub Konsultacji prawnej u Usługodawcy, mająca zostać zaliczona na poczet umówionej
z Usługodawcą kwoty, która nie podlega zwrotowi,
i) Wynagrodzenie – kwota stanowiąca ustalone z Usługodawcą wynagrodzenie za wykonanie Usługi,

§2 Postanowienia ogólne
1. Usługodawca świadczy na rzecz Klientów Usługi i Konsultacje prawne w oparciu
o zawierane z nimi umowy, a w tym umowy ustne (np. umówienie terminu konsultacji prawnej),
2. Usługi i Konsultacje prawne świadczone przez Usługodawcę na podstawie ww. umów zawieranych z Klientami są odpłatne.
3. Klient przyjmuje do wiadomości, że brak wpłaty kwoty Zaliczki na rzecz Usługodawcy w wyznaczonym terminie równoznaczny będzie z brakiem potwierdzenia ustalonego terminu Konsultacji prawnej,
4. Klient przyjmuje do wiadomości, że brak wpłaty kwoty Zaliczki lub Wynagrodzenia na rzecz Usługodawcy w wyznaczonym terminie równoznaczny będzie z brakiem podjęcia jakichkolwiek czynności wynikających z umowy przez Usługodawcę,
5. W przypadku opóźnienia we wpłacie Zaliczki lub Wynagrodzenia i terminie wyznaczonym przez organ prowadzący sprawę Klienta krótszym niż 3 dni robocze, Kancelaria ma prawo do odmowy podjęcia się wykonania Usługi lub Konsultacji prawnej w tym wypowiedzenia umowy lub podwyższenia kwoty Zaliczki lub Wynagrodzenia.
6. Strony zgodnie postanawiają, że wpłacana przez Klienta kwota zaliczki ma zostać zaliczona na poczet umówionej Konsultacji prawnej lub Usługi. W przypadku, gdy do przeprowadzenia Konsultacji prawnej lub wykonania Usługi nie dojdzie z winy Klienta, Strony postanawiają, że zaliczka nie podlega zwrotowi.
7. Termin przeprowadzenia Konsultacji prawnej może zostać przełożony ze względu na ważny interes Klienta lub Usługodawcy. Ustalenia nowego terminu przeprowadzenia konsultacji prawnej dokonują Klient i Usługodawca za zgodnym porozumieniem.
8. W przypadku, gdy Klient nie poinformuje przed umówionym terminem Konsultacji prawnej Usługodawcy o konieczności przełożenia terminu, Zaliczka lub uiszczone Wynagrodzenie nie podlega zwrotowi. W przypadku gdy Usługodawca nie będzie miał możliwości przeprowadzić umówionej Konsultacji prawnej lub wykonać Usługi, wpłacona przez Klienta Zaliczka lub Wynagrodzenie podlegać będzie zwrotowi na rzecz Klienta w terminie 14 dni od dnia dokonania ww. wpłaty.
9. Akceptując niniejszy Regulamin, Usługodawca podejmuje natychmiastowe działania celem realizacji umowy, a Klient wyraża zgodę na rozpoczęcie wykonania umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, co wiąże się z utratą prawa odstąpienia od umowy w rozumieniu art. 38 ust. 1 pkt 13 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
10. Klient korzystając z bramki płatności ma możliwość dokonania wyboru dokumentu potwierdzającego zamówienie Usługi lub Konsultacji prawnej stanowiącego paragon fiskalny lub fakturę VAT (w tym fakturę imienną). Informację o wyborze wskazanego dokumentu Klient wpisuje w polu tekstowym bramki płatności. W przypadku faktury VAT Klient obowiązany jest podać właściwy NIP do wystawienia dokumentu. W przypadku, gdy Klient nie wskaże rodzaju dokumentu w chwili dokonywania płatności, po dokonaniu zakupu Klient nie ma możliwości zmiany rodzaju dokumentu, a w takim przypadku wystawiony zostanie paragon fiskalny (ew. faktura imienna).
11. W przypadku, gdy Klient dokonuje Płatności bezpośredniej, ma możliwość dokonania wyboru dokumentu potwierdzającego zamówienie Usługi lub Konsultacji prawnej stanowiącego paragon fiskalny lub fakturę VAT (w tym fakturę imienną). Informację o wyborze wskazanego dokumentu Klient obowiązany jest przekazać Usługodawcy przed dokonaniem płatności. W przypadku faktury VAT Klient obowiązany jest podać właściwy NIP do wystawienia dokumentu. W przypadku, gdy Klient nie wskaże rodzaju dokumentu w chwili dokonywania płatności, po dokonaniu zakupu Klient nie ma możliwości zmiany rodzaju dokumentu, a w takim przypadku wystawiony zostanie paragon fiskalny (ew. faktura imienna).
12. Klient wyraża zgodę na otrzymanie paragonu lub faktury VAT (w tym faktury imiennej) w wersji elektronicznej (np. w formie skanu) drogą elektroniczną – za pośrednictwem adresu e-mail wskazanego w polu tekstowym bramki płatności lub podanego po ówczesnym skontaktowaniu się Klienta z Usługodawcą.
13. Dokument zakupu – paragon lub faktura VAT (w tym faktura imienna) zostanie przesłana Użytkownikowi po dokonaniu wpłaty w terminie 72 godzin od dnia zaksięgowania dokonanej przez Klienta wpłaty.
14. Szczegółowe warunki zawieranej umowy strony ustalają indywidualnie.
 
§ 3 Metody płatności
1. Klient dokonuje płatności określonych w niniejszym Regulaminie w formie Płatności bezpośredniej lub za pośrednictwem Dostawcy Systemu Płatności z wykorzystaniem wybranej przez siebie formy płatności: przelewu online, karty płatniczej lub platformy BLIK.
2. Szczegółowe informacje na temat dostępnych form płatności dostępne są w witrynie internetowej https://www.adwokatpolanski.pl/informacje-dla-klientow/
3. Usługodawca umożliwia Klientom opłacenie Usługi i Konsultacji prawnej przy wykorzystaniu płatności elektronicznej, co odbywa się w następujący sposób: 
a) Klient ustala z Usługodawcą rodzaj Usługi lub termin Konsultacji prawnej – Usługodawca przesyła link https://www.adwokatpolanski.pl/informacje-dla-klientow/ celem dokonania wpłaty Zaliczki stanowiącej potwierdzenie rezerwacji terminu przeprowadzenia Konsultacji prawnej albo dokonania wpłaty Zaliczki lub Wynagrodzenia tytułem wykonania Usługi,
b) Korzystając z zamieszczonej pod ww. linkiem bramki płatności lub dokonując Płatności bezpośredniej – Klient w wiadomości do Usługodawcy lub tytule przelewu wskazuje dane: imię, nazwisko, tytuł: konsultacja lub usługa prawna, opcjonalnie termin konsultacji prawnej,
c) Klient za pośrednictwem ww. bramki płatności lub Przelewem bezpośrednim dokonuje wpłaty Zaliczki lub Wynagrodzenia na poczet umówionej Konsultacji prawnej lub Usługi,
d) Klient po prawidłowym dokonaniu wpłaty za pośrednictwem ww. bramki płatności otrzymuje potwierdzenie w wiadomości e-mail o płatności. Przy Płatności bezpośredniej potwierdzenie płatności stanowi dokument bankowy (potwierdzenie przelewu),
4. W sytuacji, w której płatność będzie dokonywana za pomocą karty, potwierdzenie terminu Konsultacji prawnej lub realizacja Usługi nastąpi po uzyskaniu pozytywnej autoryzacji w terminie ustalonym wcześniej przez strony w ramach indywidualnie zawieranej umowy.
5. Płatności za pomocą bramki płatności – Dostawcy Systemu Płatności realizowane są w ten sposób, że po kliknięciu przycisku „dokonaj płatności” (lub o podobnej treści) Klient zostaje przekierowany do serwisu transakcyjnego Dostawcy Systemu Płatności, gdzie jest prowadzony przez kolejne kroki płatności, w tym dokonuje jej autoryzacji.
6. Skorzystanie z wybranej formy płatności może wymagać zapoznania się
i zaakceptowania regulaminu udostępnianego Klientowi przez danego Dostawcę Systemu Płatności oraz postępowania według zasad określonych w tym regulaminie.
 
§ 4 Zwroty płatności
1. W przypadku zajścia konieczności zwrotu Klientowi dokonanej przez niego płatności
(w trybie i na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie lub Umowie zawartej
z Usługodawcą), zwrot płatności zostanie dokonany na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej, która została przez Klienta użyta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient ustalił z Usługodawcą inne rozwiązanie. 
2. W każdym przypadku Klient nie będzie ponosił żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności. 
 
§ 5 Reklamacje
1. Klient może złożyć do Usługodawcy reklamacje z tytułu:
a) niewykonania lub nienależytego wykonania umowy,
2. Składanie reklamacji może odbywać się za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub drogą elektroniczną na adres e-mail: drapolanski@gmail.com. W celu ułatwienia procesu weryfikacji treść reklamacji powinna zawierać imię, nazwisko, adres zamieszkania/korespondencyjny, numer telefonu Klienta.
3. Reklamacja powinna zawierać w szczególności jej przedmiot i okoliczności ją uzasadniające oraz żądanie Klienta (żądanie doprowadzenia do stanu zgodnego z umową, żądanie obniżenia ceny lub odstąpienie od umowy; szczegółowy katalog praw konsumenta znajduje się w treści ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.).
4. W razie braków w reklamacji, skutkujących brakiem możliwości rozpatrzenia reklamacji przez Usługodawcę lub brakiem potwierdzenia, że pochodzi ona od osoby uprawnionej, Usługodawca wezwie Klienta do uzupełnienia reklamacji w wyznaczonym terminie. Reklamacja jest rozpatrywana w terminie 14 dni od dnia jej wpływu do Usługodawcy. Usługodawca informuje Klienta o sposobie rozpatrzenia reklamacji za pomocą poczty elektronicznej – e-mail.
5. Usługodawca zweryfikuje podstawę reklamacji i ma prawo odmówić uznania reklamacji, w przypadku stwierdzenia, że nieprawidłowe wykonanie umowy nastąpiło po stronie Klienta, na które wpływu nie miał Usługodawca.

§ 6 Reklamacje płatności
1. Klient może złożyć reklamacje dotyczącą płatności, jeśli płatność została nieprawidłowo zrealizowana – do Dostawcy Systemu Płatności,
2. Reklamacja powinna być przez Klienta złożona niezwłocznie, 
3. W celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących procedury składania reklamacji Klient może skontaktować się z operatorem płatności AutoPay. Potrzebne dane kontaktowe znajdują się pod linkiem https://autopay.pl/
4. Usługodawca może pomóc Klientowi w złożeniu reklamacji, w tym celu Klient powinien skontaktować się z Usługodawcą wysyłając wiadomość na adres: drapolanski@gmail.com. 
 
§ 7 Zmiana Regulaminu i postanowienia końcowe
1. Zmiana niniejszego Regulaminu może nastąpić w każdym czasie i z każdych przyczyn.
2. Polityka prywatności zamieszczona w witrynie https://www.adwokatpolanski.pl/polityka-prywatnosci/ stanowi integralną część niniejszego Regulaminu,
3. Usługodawca zamieści informację o zmianie Regulaminu bezpośrednio na witrynie https://www.adwokatpolanski.pl/polityka-prywatnosci/ . Doręczenie tekstu Regulaminu po dokonaniu zmian nastąpi poprzez umieszczenie tekstu Regulaminu w ww. witrynie,
4. Zmiana niniejszego Regulaminu staje się skuteczna w terminie wskazanym przez Usługodawcę, nie krótszym niż 14 dni od momentu udostępnienia jego treści.
5. Administratorem danych w ramach usługi płatności online jest właściciel Dostawcy Systemu Płatności. Klient akceptując niniejszy Regulamin wyraża również zgodę na udostępnienie przez Usługodawcę danych osobowych Dostawcy Systemu Płatności.
6. Każdemu Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zawiera Polityka prywatności.